Създава се "шапката" на компанията
През 1971 г. Луизе Пиех, в качеството ѝ на търговски съветник, и нейният брат, професор Фери Порше, разпореждат всички членове на семейството да прекратят оперативните си функции - както в Залцбург, така и в Щутгарт - и да се преместят в надзорните органи на двете предприятия. Преминаването към независимо оперативно управление е последвано от частично преструктуриране на компанията и по-късно от поемането на дистрибуцията на марката Audi.
Основаването на Porsche Holding
През 1974 г. успешното разрастване на компанията поставя Porsche Holding най-отгоре в корпоративната структура на австрийския концерн Porsche. Освен това Porsche Austria става вносител на VW, който чрез разрастването на дистрибуторската мрежа затвърждава конкурентоспособността на дистрибуторската организация в Австрия. Едновременно с това - въпреки засилващия се натиск от страна на конкуренцията на доставчиците от Далечния изток - компанията успява да наложи марката Volkswagen. От 1977 г. различните търговски подразделения на Porsche са обединени в структурата на Porsche Inter Auto.
Нови измерения
Сериозните сътресения на пазара през 70-те години (предизвикани от главоломно растящите продажби в рамките на повишения данък добавена стойност, последвани през следващата година от рязък спад) са използвани от Porsche Holding Salzburg като среда, където отново и отново може да тренира бързината и гъвкавостта на цялата си дистрибуторска структура. Освен това чрез първи стъпки в други браншове (Portex) се демонстрира и готовност за иновации. Porsche Holding Salzburg развива (в малък обхват) втори стълб от дейността си в областта на доставките (за части на модела 356, а по-късно и за модела 911). С участието си в някои австрийски предприятия (Fichtel & Sachs, Alu Druck-Guss) и добиването впоследствие на германската група от фирми Zipperle (1988 г.) компанията стартира дейност в промишления сегмент, докато с придобиването на Taylorix AG изгражда третия стълб, включващ всичко, свързано с компютърните технологии. Скоро след това обаче в световен мащаб и в двата сегмента се извършва преструктуриране, поради което Porsche Holding Salzburg постепенно ги изоставя.
Разработва се секторът на услугите
80-те години са посветени на разработването на Porsche Versicherungs AG и на Porsche Bank AG, и по-специално на всички видове автомобилни услуги. И до днес Porsche Bank заема водещата позиция на вътрешния пазар, свързан с предлагането на автомобили на лизинг. Освен това разкриването на нов център за пласмент на резервни части залага непознати до момента стандарти в свързаната с това логистика, което години по-късно се превръща в ключово конкурентно преимущество при отварянето на пазара на изток.
Привличане на испански автомобилни марки
През 1985 г. Порше поема и дистрибуцията на марката SEAT, разработва напълно нова дистрибуторска мрежа и със старта на новото поколение модели на SEAT постепенно разширява и пазарния си дял.
ARAC - австрийската фирма за автомобили под наем
През 1989 г. услугите за мобилност също претърпяват съществени промени. Съществуващият в концерна от 60-те години отдел за автомобили под наем се трансформира в ARAC GmbH и в днешни дни е една от фирмите с най-дългогодишен опит в отдаването на автомобили под наем в Австрия. От 2003 г. ARAC е австрийският лицензополучател на EUROPCAR - най-голямата компания за автомобили под наем в Европа.
ŠKODA и WeltAuto придават завършен вид на програмата от продукти
В началото на 90-те години компанията в Австрия използва Weltauto, за да се концентрира изцяло върху предлагането на употребявани автомобили. Освен това е поставено началото на Intercar Austria GmbH като генерален вносител на ŠKODA за Австрия. С изобретателност и умения е разработена една иначе типична за чешката концепция за пласмент и маркетинг марка и по този начин в Австрия ŠKODA скоро успява да се превърне в тайната на посветените, а по-късно - с разнообразяването на моделите - в небивал търговски успех.
Започналото през 60-те години развитие в областта на компютърните технологии през 1996 г. прераства във високоспециализиран доставчик на услуги в лицето на Porsche Informatik, който става популярен в създаването на софтуерни решения за търговията с автомобили.