Бизнесът с автомобили набира скорост
През 1949 г. наследниците на Порше преместват седалището на Porsche Konstruktionen GesmbH от Гмюнд в Залцбург на Алпенщрасе. Докато Луизе и съпругът й Антон Пиех остават в Залцбург и разработват вноса на VW в Австрия, Фери Порше се връща в Щутгарт, където през 1950 г. полага основите на производството на спортни автомобили (днешното Porsche AG). Следователно двете предприятия Porsche в Щутгарт и в Залцбург (които остават обща собственост на Луизе и Фери) имат общи корени, но продължават развитието си като самостоятелни предприятия.
Началото - вносител на Volkswagen в Залцбург
Най-сетне през м. май 1949 г. дейността стартира с вноса на първите 14 "Бръмбара" в Залцбург. От 1950 г. д-р Антон Пиех е назначен официално за управител на Porsche Konstruktionen GesmbH и през същата година дружеството изгражда централен склад за резервни части, с което оптимизира обслужването на клиентите. Това е важна крачка от фирмената стратегия по пътя от бизнес, ориентиран само към вноса, към крупно предприятие в сферата на услугите.
С визия за бъдещето Луизе Пиех създава успешна търговска компания
Точно когато разработва бизнеса, семейството е сполетяно от два удара на съдбата. На преклонна възраст на 30 януари 1951 г. умира проф. Фердинанд Порше, а само една година по-късно ненадейно този свят напуска и д-р Антон Пиех. Затова през 1952 г. Луизе Пиех застава начело на прохождащото предприятие в Залцбург, което към онзи момент има 71 служители и развива дейност на три места - във фирмата на Алпенщрасе, във филиала в Гмюнд и в обекта в Цел ам Зее. С неподражаем ентусиазъм и силен лидерски подход майката на четири деца неизменно гради образа на Porsche Salzburg и води разрастващото се предприятие с изключително благоразумие и търговски нюх.
С либерализирането на вноса на автомобили от есента на 1953 г., което изстрелва продажбите на "Бръмбара" до висоти (от 798 броя през 1952 г. до 2 675 броя през 1953 г.), започва грандиозният възход на компанията. Луизе Пиех успява да стабилизира австрийския VW дистрибутор и търговията със спортни автомобили Porsche, като в рамките само на една година извежда марката Volkswagen на лидерската позиция по продажби (с 5 218 продадени леки автомобили и пазарен дял от 25,1%). Позиция, която от 1957 г. не е отстъпена нито веднъж.