Настъпва втората генерация

Още през Втората световна война конструкторското бюро Porsche се измества в Гмюнд ин Кернтен, където след края на войната Фери Порше заедно със своя екип (разположен и в Цел ам Зее) работи по създаването на лебедки и трактори, но и ремонтира стари военни автомобили.

Основаването на Porsche Konstruktionen GesmbH

За да спасят делото на интернирания си във Франция баща, което е заплашено да бъде конфискувано от окупационните сили, Фери Порше и сестра му Луизе (която през 1928 г. се омъжва за адвоката д-р Антон Пиех) набързо основават на 1 април 1947 г. в Гмюнд австрийското дружество с ограничена отговорност Porsche Konstruktionen и стават негови управители. По това време вече австрийската фирма получава поръчка от италианския индустриалец Дусио да създаде състезателен автомобил за Формула 1 със задвижване на всички колела. По финансови причини "Cisitalia" така и не организира състезание, но с приходите от тази поръчка двамата наследници на Порше успяват да платят паричната гаранция за интернирания си баща и така да го върнат в родината му. 

Ражда се нова марка

Сбъдва се дългогодишната мечта на Фери Порше. На основата на "Бръмбара" в Кернтнер Малтатал в Австрия се ражда първият спортен автомобил, който носи името Porsche. Под номер на конструкция 356 през 1948 г. Фери презентира автомобил, който по-късно става основата за легендарния успех на марката Porsche. Първият автомобил е с централно разположен двигател, а останалите модели купе, които са изработени на ръка, са със задно разположен двигател. Почти дузина автомобили от модела 356 кабрио са създадени във фабриката на Алпенщрасе в Залцбург.

Споразумение с Volkswagen от решаващо значение

Най-важното решение обаче е взето 1000 км по на север, когато Съюзниците се споразумяват да подновят производството на Volkswagen във възстановения завод. Необходими са им техническите специалисти на Porsche, които подкрепят начинанието. Едновременно с това Фери Порше започва преговори за сключване на договор с току-що назначения генерален директор на VW. Най-важните елементи от договора съдържат лицензионната такса за всеки произведен автомобил, одобрението да се използва "Бръмбара" за основа на спортен автомобил (Porsche 356) и пласмента посредством изградената по-късно световна VW мрежа, както и споразумения за техническите решения на конструктивното бюро на Porsche и договора за Австрия като генерален вносител. Този мащабен договор е подписан в Бад Райхенхал от Фердинанд Порше, Фери Порше, Луизе Пиех и Антон Пиех и от генералния директор на VW Нордхоф. По този начин дизайнът на "Бръмбара", сътворен от бащата, става по-късно основата за изключително успешното развитие на компанията Porsche в Залцбург и в Щутгарт. 

На 7 септември 1948 г. администрацията на град Шпитал ан дер Драу издава на името на инж. Фердинанд Порше лиценз за "търговия с автомобили и техните резервни части, ограничена до продуктите на Wolfsburger Motorenwerke (по-късно: завод Volkswagen).