От конструктор до предприемач

Конструкторско бюро Porsche приема да извършва разработки на всякакви технически уреди - от вятърни генератори и турбини до двигатели и нови концепции за превозните средства на фирмите Wanderer и Zündapp. През 1933 г. за нововъзникналия автомобилостроителен концерн (Audi, Horch, Wanderer и DKW) Фердинанд Порше конструира легендарния състезателен автомобил Auto-Union с 16-цилиндров, централно разположен двигател, чиито конструктивни принципи са заложени в на днешната Формула 1. Един от най-успешните за времето си състезателни автомобили.

Раждането на Volkswagen

Най-голяма слава обаче му носи дизайнът на Volkswagen. На 22 юни 1934 г. Фердинанд Порше получава от Съюза на германската автомобилна индустрия (RDA) поръчка за разработката на Volkswagen, върху чиято основа се гради бъдещият успех на компанията Porsche. Техническият екип на Порше изготвя първите прототипи още в гаража на собствената му вила в Щутгарт. Ръководител на ходовите тестове става синът му Фери, като същинските изпитвания на пътя започват едва през 1936 г. под контрола на RDA. 

Volkswagen конструира военни автомобили

През 1937 г. Фердинанд Порше е назначен от германското правителство в дружеството за подготовката на Volkswagen като директор на техническата част и планирането. На 26 май 1938 г. са поставени основите на завода Volkswagen и автомобилът Volkswagen взема името "KdF-Wagen". С избухването на Втората световна война обаче производството се военизира: вместо "автомобили за народа" от производствената линия слизат военни автомобили, като вседеходи и амфибии. На чертожните дъски в конструкторското бюро се създават танкове вместо състезателни автомобили.